Informace pro rodiče prvňáčků
Vážení rodiče,
potěšilo nás, že jste se rozhodli zapsat své dítě do prvního ročníku na naši školu. Máme zájem o dobrou spolupráci rodiny a školy, a proto Vám chceme poskytnout informace, které byste měli znát ještě před nástupem dítěte do základní školy.
ředitel školy
1. Několik informací o škole
Ve škole se vyučuje podle školního vzdělávacího programu Základní škola č. j. 19/2007. Výuka probíhá ve dvou třídách. Do I. třídy chodí žáci 1.a 3. ročníku, do II. třídy žáci 2. roč. a do III. třídy žáci 4.,5. ročníku. V budově školy se nachází také jídelna a tělocvična.
2. Výuka v 1. třídě
Učební plán 1.třídy
Český jazyk 8 hodin
Matematika 5 hodin
Anglický jazyk 1 hodina
Prvouka 2 hodiny
Hudební výchova 1 hodina
Výtvarná výchova 2 hodiny
Praktické činnosti 1 hodina
Tělesná výchova 2 hodiny
V první třídě lze vyučovat jednotlivým předmětům v blocích, menších časových celcích než jedna vyučovací hodina a jednotlivé řízené činnosti, kombinovat a propojovat, ale při zachování celkové týdenní dotace pro jednotlivé vyučovací předměty.
Vyučování v 1. třídě začíná v 8.00 hodin , končí v 11.40 nebo 12.35 hodin.
3. Školní družina
Ve škole pracuje školní družina. Školní družinu mohou navštěvovat podle zájmu rodičů žáci všech tříd.
Pracovní doba školní družiny je od 7.00 do 16 hodin.
Je vaše dítě připraveno na školu?
Společenské předpoklady
- je oblíbeno a přijímáno ostatními dětmi a nezaujímá agresivní nebo mučednický postoj, když musí čelit problémům, má kamarádský postoj k ostatním
- umí se rozdělit s ostatními, není sobecké
- je ochotno pomáhat doma i ve škole a je schopné plnit jednoduché úkoly
- je spokojené, když si hraje se skupinou přátel
- umí si zajistit své osobní potřeby, jako například umytí a osušení rukou
- když se nabízí nějaká nová činnost, je připraveno se zapojit
- pokud jsou dány pokyny, je srozuměno se jimi řídit, je pozorné, poslouchá
- umí se přiměřeně rychle obléknout, použít WC se všemi hygienickými požadavky, svoje místo a věci udržuje v pořádku
Fyzické předpoklady
- umí si poradit s knoflíky, zipy a tkaničkami
- má šikovné prsty, umí stříhat nůžkami, zvládne velkou tupou jehlu a nit, umí navlékat korálky, umí i jiné věci, které patří k manuální zručnosti
- umí chytit a hodit velký míč
- umí udržet rovnováhu, když jde po zídce nebo kladině
- umí poskočit
- umí chvilku poskakovat na jedné nebo na druhé noze
- není přehnaně nesoustředěné nebo apatické
- je schopno dosáhnout levou rukou na své pravé ucho a obráceně
Psychické předpoklady
- umí hovořit o nějaké nedávné události či zážitku rozumně, s určitým stupněm plynulosti
- má rádo příběhy a je schopné je poslouchat bez přílišných projevů neklidu
- rozezná barvy a zná jejich názvy
- zná své jméno a příjmení, orientuje se ve své rodině, popř. zná adresu bydliště
- pamatuje si, o čem asi jsou jeho oblíbené pohádky
- správně vyslovuje, artikuluje a vytváří věty docela plynule
- umí nazpaměť některé dětské písničky a říkanky
- projevuje touhu číst a zajímá se o knihy a o vše, co se dá číst, kreslené příběhy mu také docela vyhovují
- zapojí se do her, které doma hraje s ostatními dětmi, když začne hrát novou hru, jedná podle instrukcí
Spolupráce rodiny a školy
- jednotná výchova rodiny a školy
- každodenní rozhovor o školní práci
- důsledná kontrola pomůcek
- dohled při psaní domácích úkolů
- pravidelné návštěvy třídních schůzek
- při obtížích žáka spolupracovat s třídním učitelem